onsdag 5 maj 2010

Vad ska man hoppas på nu då?

Nu har jag hoppat fallskärm! Från början var det tänkte jag skulle hoppa från 12000 fot men så lät jag mig övertalas av en snubbe på fallskärmsstället att hoppa från 15000 fot istället eftersom det då gav 20 sekunders längre fritt fall. (Detta var ett tandemhopp så ingen får för sig något annat.)

Det kändes rätt nervöst i planet på väg upp till 15000 fot men första sekunderna när man hoppat ur planet var jättekonstiga. Det kändes bra men konstigt bra.

Efter uthoppet var det fritt fall i ungefär en minut (i ungefär 200km/h) och sen fälldes fallskärmen ut och det tog ungefär fem minuter tills vi landade säkert på marken.

Det var i alla fall vad de sa. För tiden i luften totalt kändes bara som någon minut. Det var underligt att tiden kunde gå så fort.

Jag kan rekommendera alla att hoppa fallskärm för det är en grymt häftig upplevelse!

P1010409 P1010410 P1010416

Inga kommentarer: