måndag 31 maj 2010

There is trouble in paradise…

Eller det var det ett tag. Det började med att vi fick våra fötter sönderbitna av nå otäcka små kryp i sanden. Lite salvor och piller tog dock snabbt hand om det problemet.

(Cissis fötter överst och mina under.)

P1030329 P1030331

Det var dock rena barnleken mot vad som kom sen. Tredje dagen här på Fiji åt jag något dåligt och var upp och spydde på natten. Våra misstankar om vad som orsakat matförgiftningen går till den bolognese jag åt till middag. Cissi åt något annat och blev inte dålig alls.

P1030337

Dagen efter skulle vi på dagstur till en ö inte så långt från fastlandet. Det var rent tur att vi bara bestämt oss för att åka en halvdag för på morgonen var jag förvisso inte illamående men väldigt orkeslös och trött. Lyckades dock få i mig lite frukost så vi gjorde ett försök och åkte iväg till ön.

Båtresan gick bra och när vi kom fram var det lunch. Hade ingen vidare matlust men fick i mig lite frukt och bröd och det verkade bra. Det vände dock väldigt hastigt och allt kom upp. Efter det kändes allt ok och jag hade matlust igen. En glass blev det på eftermiddagen och den fick jag behålla.

P1030346

Tillbaka på hotellet åt jag kanterna och osten på en pizza och även det gick bra. Efterföljande dagar har också gått bra men i början var väl inte matlusten på topp.

Nu är energin och orken på topp igen och vi hoppas resten av tiden här förflyter utan problem.

Vad gäller ön vi besökte finns faktiskt inte så mycket att berätta. Det var inte alls lika fint där som vi hoppats på och att jag var dålig gjorde inte direkt saken bättre. Inget ställe man känner för att besöka igen, dålig eller inte.

P1030340 P1030344 Bild867 P1030347 P1030350

Inga kommentarer: