lördag 15 maj 2010

Snorkling vid Stora Barriärrevet

En helt fantastisk upplevelse! Att se alla dessa fiskar i sin vackra omgivning var något utöver det vanliga. Själva snorklingen var också spännande. Pga fullmåne så var strömmarna lite extra starka och det blåste rätt mycket så det var väldigt jobbigt att ta sig framåt motströms. Det var inget min rygg ville vara med om, men tack vare snälla och hjälpsamma arrangörer så blev jag utbogserad en bit ut i reven och sen så kunde jag mer eller mindre flyta tillbaka till båten så upplevelsen blev den samma ändå. Såg massor med olika fiskar och olikformade rev. Några i gruppen såg sköldpaddor också men sån tur hade inte jag tyvärr.

P1020315
P1020249
P1020258

Sluttampen på turen blev lite spolierad av att jag blev lite sjösjuk så jag fick spendera tiden liggande. Jag hade dock turen att klara mig med bara lite illamående, till skillnad från en annan tjej på båten som körde hela sjösjuke-grejen. Fick tips om några sjösjuketabletter som säljs på apoteken här som tydligen är väldigt bra. Får ta och inköpa några såna till nästa eventuella båttur.
/// C

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmm, det är som att träda i en helt ny värld. Underbar upplevelse.

Australiensare är inte sena med att hjälpa till och hitta lösningar. Det hade vart trisst om du hade missat det.

/Daniel