lördag 17 april 2010

Great Ocean Road i bilder

Cissi har redan skrivit vad som behöver skrivas om Great Ocean Road så jag bjuder bara på lite mer bilder.

P4141870Till att börja med har vi vårt andra hem för tillfället. “Our Toyota is fantastic” helt enkelt.

Bild543Den mest naturliga bilden vi tagit hittills. Ett av mina konstnärliga inslag.

P1000147Alltid bra att bli påmind.

P1000157Vad var nu promillegränsen för Australien…?

P4151958Bland det häftigaste på resan hittills har nog ändå varit att se de djur man normalt sett bara ser på zoo i det vilda. Ta denna koala till exempel. Den satt i ett träd nån meter från vägen vi gick på och käkade blad, helt obrydd av alla som stannade för att ta kort på den. Så himla mäktigt! Vi har också sett vilda kängurur (eller om det var wallabies) och ormar.

Nedan har ni fem bilder från “The Twelve Apostels” och andra sevärdheter i dess närhet. Har ni inte varit där bara måste ni åka dit och kolla. Det är så j-a mäktigt!P1000235 Bild560 P4162006 P1000248 P1000270London Bridge som denna stenformation kallas. Har tidigare suttit ihop med fastlandet och gjorde väl då mer skäl för namnet. 

  P4141885En rolig skylt, varken mer eller mindre.

 P4141907Såna här papegojor lever också i det fria här i Australien.

Sist vill jag bara visa den Pizza vi åt i Lorne. Den vara bara helt obeskrivligt bra. Tunn krispig botten och jättegoda kanter penslade med vitlöksolja. Varför kan man inte få sån pizza i Sverige? Jag tror jag ska öppna ett ställe som gör såna pizzor när jag kommer hem. Sverige förtjänar nämligen såna pizzor!P1000073

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha kul att ni sett vilda ormar, jag har hoppats och hoppats pa att fa se en dodligt gifitg sak men icke.. och jag har vart har i 7 manader ;) orattvist!!
/Vickan